Rozhovor s Markem Holešovským z firmy Honeywell

Pro naše zákazníky nám Marek Holešovský, zástupce společnosti Honeywell, odpověděl na pár otázek, které by vás všechny mohly zajímat – více o rozhovoru zde.

 

Došlo u vás ve firmě v poslední době k něčemu významnému/zásadnímu?

Určitě ano. Naše divize se zabývá sběrem dat pomocí čárových kódů (1D, 2D, DPM) a RFID tagů. Neustále inovujeme naše řešení, protože se požadavky zákazníků mění a jejich potřeby rostou – pro mnoho z nich je dnes důležité data zpracovat a analyzovat. Vedle našeho hardwarového portfolia máme celou řadu nových softwarových řešení, které právě pro tyto účely slouží. Za zmínku určitě stojí naše aplikace Operational Inteligence, díky které je možné vzdáleně spravovat veškerý náš hardware (skenery, mobilní terminály a tiskárny), a díky celé řadě různých dashboardů je také možné sledovat výkonnost ne jenom jednotlivých zaměstnanců, ale také celku, jakým je třeba sklad nebo výroba.

V čem pro vás byl loňský rok nejtěžší, nebo naopak nejjednodušší?

V loňském roce se nejvíce projevila ekonomická situace a zdraví našich zákazníků. U celé řady projektů došlo k posunům, ke snížení investic a tento trend bohužel pokračuje i letos. Pravdou je, že je nyní třeba obhospodařovat větší trh a věnovat se intenzivně i menším projektům a zákazníkům. Vždy klademe důraz na kvalitu, a to není vždy úplně jednoduché při takovém počtu dodávek. V loňském roce jsme měli obrovskou výhodu oproti našim konkurentům díky dostupnosti našich produktů - podařilo se nám s dostatečným předstihem naplánovat a vyrobit naše produkty, mít připravené sklady u našich distributorů, a tak uspokojit trh. To se ne úplně dařilo naší konkurenci a u některých projektů to byl významný a důležitý moment. V tomto trendu naše společnost neustále pokračuje.

Co podle vás IT trh trápí nejvíce?

Dnes je určitě situace na IT trhu složitější, než tomu bylo dříve. Zákazníci jsou nuceni šetřit, snaží se déle používat stávající řešení, odkládají investice, snaží se je co nejvíce snížit. Tento trend začal v době COVIDu a kvůli válce na Ukrajině, inflaci či zdražování energií je chování zákazníků naprosto pochopitelné.

V čem vidíte potenciál?

V automatizaci a robotizaci skladů, provozů i výroby. To je určitě trend, kam celý AUTO ID svět spěje, a společnosti, které se chtějí odlišit od konkurence a chtějí nabídnout kvalitnější služby svým zákazníků, budou dříve či později nuceny do těchto technologií investovat. Svět se rozhodně více posouvá k aplikacím, které zefektivňují provoz. Z našeho portfolia musím zmínit řešení Pick by Voice (Honeywell Voccolect řešení) - tato technologie neskutečně pomáhá našim zákazníkům v efektivitě, eliminaci chybovosti a v neposlední řadě využití zaměstnanců ze zahraničí. Náš systém totiž funguje ve více než 50 jazycích. S naší technologií je schopen téměř kdokoliv po jednom dni pracovat téměř tak jako zaměstnanec, který pracuje v daném provozu několik roků.

O jaké vaše produkty je na českém a slovenském trhu největší zájem?

Troufám si říct, že v podstatě o všechny naše produkty je zájem. Je třeba samozřejmě komunikovat a nabízet jednotlivým zákazníkům právě ta vhodná řešení, která potřebují. Rozhodně prodáváme spoustu skenerů, mobilních terminálů a tiskáren, nyní také tabletů, a to vše doplněno o naše aplikace.

Proč by měli koncoví zákazníci pracovat právě s vašimi produkty?

Jsme jedna z mála společností, která nabízí ucelená řešení. Není tedy třeba kombinovat naše řešení s jinými výrobci. Naše produkty neustále inovujeme dle potřeb zákazníků. Také nabízíme plnou podporu k našim produktům a servis v ČR v Krupce u Teplic. Takové zázemí a podporu naši zákazníci oceňují. Dostupnost produktů a služeb je dnes klíčová pro výběr vhodného dodavatele. Honeywell je společností s dlouhodobou tradicí, instalacemi po celém světě u našich spokojených zákazníků. A to naši zákazníci rádi ocení.

Jak se obecně daří Vaší značce v ČR/SK/světě?

Naše společnost má již dlouhodobou tradici nejenom v ČR a SK, ale i po celém světě. Díky kvalitě, inovacím, patentům a unikátním řešením se naši zákazníci neustále vrací a přicházejí noví.

Jak se díváte na trend prodávat cokoli jako službu? Čím si vysvětlujete rostoucí zájem o XaaS, tedy prodávat cokoli jako službu?

Tento trend se samozřejmě dostal i do našeho řešení. Naši partneři dnes nabízejí řešení jako službu a vedle toho možnosti pronájmů, profinancování. Zájem neustále roste díky ekonomické situaci, zvyšováním platů a jednoduchosti. Samozřejmě tyto služby pomáhají zákazníků optimalizovat financování.

Vidíte smysl v investicích do udržitelnosti/ekologie?

Určitě ano. Musíme se přece starat o naši planetu, vždyť je to náš domov a domov budoucích generací včetně našich dětí.

Jak vnímáte důležitost sociálních sítí v dnešní době?

Nejsem velkým zastáncem sociálních sítí, ale i přesto jsem jejich uživatel. Silně vnímám jejich důležitost. Je to jasný trend zejména naší mládeže a obrovský zdroj informací. Otázka ovšem je, jak kvalitní tyto informace jsou a jak se v nich orientovat. Nejsem si jistý, že všichni toto umí.

Jak se po práci nejlépe odreagujete?

Mám rád sport a různé hry, tedy nejlépe se odreaguji venku s rodinou a přáteli. Letos jsem poprvé zkusil windsurfing a bylo to skvělé. Vedle toho miluji hudbu - rád ji poslouchám, skládám texty. To je moje relaxace, když chci být sám.

Na jakém zajímavém místě jste v poslední době byl?

Jednoznačně musím zmínit Thajsko. Je to neskutečná země, s mnoha krásami a možnostmi

Jaká IT vychytávka dle Vás ještě není na trhu, resp. jaká by se Vám hodila doma?

Asi to není IT vychytávka, ale hodil by se mi občas neviditelný plášť. :-)

Jaká výzva (ať už pracovní nebo soukromá) vás v nejbližší době čeká?

Pracovně náš team čeká hodně nabitý podzim, celá řada zákaznických akcí. Bude to náročné období, ale moc se těšíme.

Je nějaká oblast IT, do které se nově chystáte pustit?

AI – nabízí neskutečné možnosti a chci prozkoumat, co vše již lze.

Jste ohledně vývoje v následujícím roce optimista, nebo máte spíše obavy?

Trh je takový, jaká je společnost. Bohužel poslední roky byly pro nás všechny velice složité. Moc bych si přál, aby se vše zlepšilo, veškeré obavy zmizely. Ale obávám se, že to nebude hned zítra. Obavy mám, ale věřím v lepší zítřky a v uklidnění situace na celém světě. Snad se vše podaří.

 

Autor: Marketing